Loading...
X

Jubilaris

Meyer Werft februari 2020

De jubilaris zit al 225 jaar in de scheepsbouw en sinds 1986 bedient hij een branche, die uitgerekend in zijn jubileumjaar zware klappen te verduren krijgt door de Corona crisis: de Cruisevaart.
Hij besteedt niet veel aandacht aan zijn verjaardag. Of dat met de crisis bij zijn afnemers te maken heeft, weet ik niet; er ligt gewoon weer een cruiseschip klaar om geleverd te worden. Aan het Britse P&O cruises, ditmaal. ‘It’s business as usual’ denkt deze jubilerende ‘Macher’ waarschijnlijk; de Meyer Werft in Papenburg.

Meyer Werft

Ieder jaar moeten er schepen geleverd worden en sommige van die schepen zijn zo memorabel, die krijgen een eigen monumentje. Zoals de Homeric, een schip van 204 meter lang, gebouwd voor 1250 passagiers, dat in 1986 werd opgeleverd. Dat was dan ook het eerste cruiseschip dat de Meyer Werft bouwde. Met succes. Meer opdrachten volgden en de schepen werden steeds groter.
De Ionic, het schip achter het struikgewas, is 345 meter lang en kan 5200 passagiers vervoeren.
Als je hier in de omgeving bent en er ligt er één buiten het dok, dan is er geen ontkomen aan….dat schip zál je zien.

Of je moet in een tunnel gaan staan….

….of op de dijk met je rug er naartoe.

Meyer Werft februar 2020

Maar zodra je je omdraait…….., vanaf de dijk of vanaf ….

Meyer Werft februar 2020

…de brug over de Ems…

Die Macher

….en als je vanaf Ostfriesland het Emsland inrijdt, dan word je met je neus op de feiten gedrukt. Vergis je niet! is de boodschap: Emsländer sind die Macher en de Meyer Werft, hier links van u, is het bewijs!

Meer in een volgend blog. In kleur.

2 observations on “Jubilaris

Leave Your Observation

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: